Vi fortsätter med lyxlivet…

Jag och C åker ju aldrig på ”bara-ligga-på-beachen-under-ett-parasoll-och-sola”-semestrar. Inget fel på det, det är bara så att vi får myror i kroppen och/eller blir uttråkade ganska snabbt av det. Det innebär inte att vi inte uppskattar en fin strand… Den första veckan på Ihlabela blev ändå lite av bad-och-sol och helt underbar! Vi strosade, och promenerade, och vandrade och strosade lite igen. I bland på den 32 km långa stranden, ibland några 10-tals meter därifrån på vägen som gick drygt 8 mil från norr till söder.

De små byarna eller tätorterna låg som ett pärlband och med vattenhål på lagom avstånd. Precis så där långt ifrån så att man längtade lite, men lagom så att man ändå tyckte att man gjort sig förtjänt av det. När jag rannsakar min beskrivning så får jag nog ärligt erkänna att attans vad tätt de låg 🙂 Hindrar ju på intet sätt att vi ändå gjort oss förtjänta av den dagliga dosen av caipirinha, eller hur?  Egentligen smakar det rävgift gjort på hembränt, men man vänjer sig och när jag upptäckte att man kunde få dem gjorda på passionsfrukt så var jag fast. ”Mer än en om dagen och du får snart gå till doktorn med magen”.

När vi inte strosade så åkte vi lokalbuss. Det är fantastiskt roligt, särskilt som man ibland inte riktigt vet vart man hamnar… Bussarna på Ihlabela spelade ofta, och högt, ”popmusik” och alltid med ett inslag av lite go samba. Lokalbefolkningen tyckte nog att jag var lite konstig, när jag satt och gungade, log och stampade takten!

Ja, dagarna fyllde vi med fantastiskt ljus, vackra färger, trevliga människor och en känsla av total avslappning. Man kan ha det sämre, och det var väl tur för ”lyxtillvaron” skulle snart försvinna…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

