Inte bra…..

Min dator snodde nån, från incheckat bagage, nånstans på sträckan Göteborg – Paris – Caraccas -Sao Paolo. Datorn kommer nog Air France att ersätta men alla foton! Är inte säker på om de ersätter Photoshop heller. Behöver jag erkänna att jag inte backuppat på ett tag….. 😦 Denna resas minneskort har jag ju, men ändå!

Bagaget fastnade dessutom i Carracas, och ingen kan tala om när det kommer. Samma sak hände för ett år sedan och då tog det två veckor….. I väskorna ligger alla ”sladdar/kopplingar” för att ladda över från kamerorna. Nä just det – har ju ändå ingen dator att ladda in dom i!!!!

Låter jag gnällig, så kan det ju bero på att jag är på riktigt ledsen för att alla sommarens bilder är borta och att jag borde väl för f-n nån gång lära mig!!!!

2 thoughts on “Inte bra…..

  1. Tok-trist !!! Jag förlorade själv sommarbilder för ett par år sedan när datorn dog samtidigt som jag fick fel på backupp hdn… Men man lär sig och nu har jag ganska täta backupper på två separata hd och en även fysikt på jobbet för ev. brand eller inbrott osv.. Hur var resan då? Tur att de bilderna blev kvar!!!
    Jag har mekat lite båt men mest JOBBAT.. Hoppas kunna skriva något snart till dig men TIDEN…??

  2. Nej, vad tråkigt…. Riktigt tråkigt. Som du skriver, datorn går att ersätta men inte bilder. Backup oftare gäller. Kram

Kommentera

